Friday, November 1, 2013

ex-boyish

Dedulu-dulu :)

I'm not a tomboy..but kind of boyish and kasar banyak sikit lah. Bila dah besar, i mean dewasa macam sekarang ni. I found that it's kinda hard for me to istiqamah dengan hijrah/perubahan diri ni..

I always fall dengan perangai lama. "have to remind myself more"



for u & myself :)
 
Dedulu..
 
Maybe sebab my siblings semua perempuan..then terdetik jugak and i dunno why, but i feels that i'm THE ABANG for them so i really really really have to protect them.
 
 
 
story morry telling ling ling
 
 
 me: darjah 1
 along: darjah 3
 
so kira me and along lain sesi masa tu (sesi pagi & petang). and then one day our sekolah agama buat event..if i'm not mistaken jamuan akhir tahun..
 
masa tu sesi pagi and petang gabung, buat sekali. then after makan kawan-kawan along dragged me to one class ni..
 
and then, they told me.. "Ha! budak tu lah yang selalu buli/buat kakak kau"
 
tak tunggu apa dah..terus kejar and pukul that guy.. I don't care anymore..
 
around that week jugak
 
me and my father ambil along from sekolah kebangsaan. then suddenly along masuk kereta nangis-nangis. i wonder why. dengan baju and tudung kotor-kotor. then she told that ada guy push him masuk dalam drain.
 
me: budak tu jugak ka?
 
i keep on kepal my penumbuk..he have to deal with me again.
 
after the insiden, my father went to our school and met that guy.
then.....no more story about that guy..END
 
sekolah menengah(after pindah sekolah masa f4)
 
#open house
ex-junior: dulu kami tak berani cakap dengan kak khadijah..terasa macam bila-bila masa boleh kena.
myfriends: tah..sekarang terlebih perempuan pulak.
 
 
 
 
NOW
I've become more feminine kot.. no more fighting like that.
masih mencari and meniti jalan menjadi hambaNya yang solehah. in shaa Allah  :)
 
 
Salam Perantauan;
 
CTkhadijah
 
 
 
 



No comments: